Wycieczka do Malborka i Trójmiasta

W ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki ,, Poznaj Polskę” grupa 35 uczniów z naszej szkoły wyjechała na wycieczkę szkolną do Malborka i Trójmiasta.

11 maja wyruszyliśmy spod Szkoły Podstawowej w Długiem i udaliśmy się autokarem do  Muzeum Zamkowego w Malborku. Uczniowie zwiedzali wspaniały XIV wieczny zamek krzyżacki w Malborku. Spacer z przewodnikiem przez 3 części zamku i wystawę bursztynu oraz oręża trwał 3 godziny. Przewodnicy z zapałem opowiadali o powstaniu zamku, jego funkcjonowaniu i życiu krzyżaków w tamtych czasach.

W kolejnym dniu uczniowie obejrzeli statki zacumowane przy Skwerze Kościuszki, ORP Błyskawica oraz Dar Pomorza, a także odwiedzili Muzeum Marynarki Wojennej, w którym mieli okazję obejrzeć ciekawe (historyczne) eksponaty.

Zwiedziliśmy również Muzeum Morskie. Przyciągający uwagę nieszablonową architekturą oddział Muzeum, to nowoczesne centrum wiedzy o morzu, portach, statkach i stoczniach, przekazywanej w kompleksowy i atrakcyjny sposób.

Następnie zwiedziliśmy gdańską starówkę. Przewodnik w trakcie spaceru przybliżył nam historię Gdańska, zwrócił uwagę na najważniejsze zabytki z  Bazyliką Mariacką na czele, zwaną często „Koroną Gdańska”,  największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły.

Na koniec dnia udaliśmy się na Westerplatte. Zwiedziliśmy zachowane do dziś wojskowe zabudowania. Głównym elementem kompozycji krajobrazu dawnego pola bitwy na Westerplatte jest monumentalna rzeźba. Pomnik Obrońców Wybrzeża umiejscowiony przy wejściu do portu morskiego, na terenie byłej polskiej Wojskowej Składnicy Tranzytowej. Pomnik z monumentem o wysokości 25 metrów, upamiętnia polskich obrońców Wybrzeża we wrześniu 1939.

W ostatnim dniu wycieczki zwiedziliśmy Katedrę Oliwską, wysłuchaliśmy koncert organowy  oraz pospacerowaliśmy po Parku Oliwskim.

Następnie ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Wieczorem, po kilku dniach pełnych wrażeń, wróciliśmy do Długiego, zachowując miłe wspomnienia z niezapomnianej wycieczki.