Aktualności

Tydzień Życzliwości

21 listopada obchodzimy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Jest to jedno z tych nietypowych świąt, które wywołuje w nas pozytywne emocje. Jest okazją, by podnieść naszą życzliwość i uprzejmość na wyższy poziom. Obchody Dnia Życzliwości sprzyjają integracji społeczności szkolnej i klasowej. Warto walczyć o to, by relacje między uczniami były nie tylko poprawne, ale nacechowane tolerancją i wzajemną sympatią. W związku ze wzrastającą agresją wśród dzieci i młodzieży, każde nawet nietypowe działanie, przybliża nas do bezpiecznej szkoły. W naszej szkole obchodziliśmy Tydzień Życzliwości, trwał on od 21 listopada do 25 listopada. W tym czasie pedagog szkolny i wychowawcy rozmawiali z uczniami na temat tolerancji, życzliwości i szacunku. Wszyscy uśmiechali się do siebie, mówili sobie miłe słowa. Dowiedzieliśmy się, że empatia, dobroć, czułość, wrażliwość i współczucie pozwalają osiągnąć spokój, poczucie szczęścia, prowadzą też do poprawy samooceny. Życzliwa postawa w stosunku do siebie i innych pomaga radzić sobie z trudnościami życiowymi. Pedagog szkolny z samorządem szkolnym ogłosili konkurs na Najbardziej życzliwego ucznia oraz zadbali o Pocztę Życzliwości. Uczniowie przez cały tydzień mogli wysłać list lub kartkę z miłymi i życzliwymi słowami. W piątek na apelu podsumowano działania z całego tygodnia, rozdano listy i kartki uczniom, które sprawiły radość uczniom. Przedstawiono uczniom wyniki konkursu. Według uczniów naszej szkoły na tytuł Najbardziej życzliwego ucznia zasługują Lena Nurkowska i Daniel Tubielewicz. Warto zatem kierować słowami Blaise Pascal ,,Dobre słowa nie kosztują dużo, choć czynią wiele dobrego. "

Informacje teleadresowe

Adres szkoły
Szkoła Podstawowa w Długiem
Długie 79
67-312 Niegosławice
e-mail: spdlugie@op.pl
tel: 68 376 80 15
 
Godziny otwarcia
poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00
© 2024 Szkoła Podstawowa w Długiem

Budowa strony internetowej Szkoły Podstawowej w Długiem dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych zrealizowana została w ramach projektu "Dostępna szkoła"